spacer.png, 0 kB
 cityofilioupolis.gr

Τελευταία Νέα


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB

Αρχική arrow Ειδήσεις arrow Τρίτη Άποψη arrow Τι θα έκανε ο Συμπαραστάτης του δημότη… αν είχε εκλεγεί!!
Τι θα έκανε ο Συμπαραστάτης του δημότη… αν είχε εκλεγεί!! PDF Εκτύπωση E-mail
  
09.03.11

Σύμφωνα με το ‘‘πνεύμα'' του Νόμου ο Συμπαραστάτης θα ήταν ανεξάρτητος, δίκαιος, αμερόληπτος και αποστασιοποιημένος(!!!!!) Ουσιαστικά θα ήταν ο «κριτής» που θα αποφάσιζε με βάση το Νόμο για τα συμφέροντα πρωτίστως του Δημότη και κατόπιν της δημοτικής αρχής. Άλλωστε για αυτό ονομάζεται ‘‘Συμπαραστάτης του Δημότη'' και όχι του Δημάρχου ούτε της δημοτικής αρχής.
Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης θα είχε σαν αποστολή:
Α. Την έγκαιρη καταπολέμηση της κακοδιοίκησης.
Β. Τη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών.
Γ. Τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων.
Δ. Την αποσυμφόρηση του Δημάρχου και άλλων αιρετών οργάνων του Δήμου από την συσσώρευση αιτημάτων και παραπόνων των πολιτών.

Αυτός λοιπόν ο Συμπαραστάτης θα έπρεπε να είχε επιλεγεί χωρίς(!!!!) παρασκηνιακές συμφωνίες, προώθηση "ημετέρων"(!!!!) και διάφορες τέτοιες αδιαφανείς καταστάσεις.
Η ψηφοφορία για την ανάδειξη του Συμπαραστάτη διενεργείται στο δημοτικό συμβούλιο, είναι μυστική, ώστε να διασφαλιστεί η πραγματική γνώμη των εκλεκτόρων απέναντι στις υποψηφιότητες για τη θέση του Συμπαραστάτη. Δηλαδή να μην είχε καμία ‘‘κομματική'' εξάρτηση!!!!! (άνθρωπος δηλαδή που δεν υπάρχει)
Στην αρχή στο νομοσχέδιο του ‘‘Καλλικράτη'', όριζε ως Συμπαραστάτη έναν δημοτικό σύμβουλο αλλά αυτό άλλαξε γιατί ο συμπαραστάτης θα ήταν ‘‘εξαρτημένο'' μέλος της παράταξής του και θα είχαμε ‘‘ταύτιση ελέγχοντος και ελεγχομένου'', (επίσημη παραδοχή της εξάρτησης των αιρετών από τα κόμματά τους).

Έτσι άλλαξε το αρχικό σχέδιο με μια διάταξη όπου ο υποψήφιος έπρεπε να είναι ‘‘ανεξάρτητο'' πρόσωπο κοινής αποδοχής, πρόκειται δηλαδή για μια διάταξη που θα ενισχύει τον ‘‘ανεξάρτητο χαρακτήρα του θεσμού'' κι αυτό θα έπρεπε να γίνει ιδιαίτερα σεβαστό από τα δημοτικά συμβούλια, καθώς θα απηχεί την γενικότερη επιλογή της κοινωνίας (προφανώς μας κάνουν πλάκα, οι εκλεγμένοι του δημοτικού συμβουλίου δεν έχουν κομματική, με την ευρεία έννοια, εξάρτηση;).
Ο Καλλικράτης δημιούργησε έτσι τις ‘‘εγγυήσεις'' για να αποτραπεί η "κομματική πειθαρχία" όσον αφορά την επιλογή του προσώπου του Συμπαραστάτη, επειδή ο Νόμος δεν προβλέπει ως Συμπαραστάτη ένα "αρεστό" πρόσωπο, δηλαδή δεν πρέπει να επιλέγεται με κριτήριο την ‘‘σχέση του'' με την Δημοτική Αρχή και πρέπει να επιλέγεται, ανάμεσα σε υποψηφιότητες προσώπων "κύρους και εμπειρίας" που δηλώνονται ύστερα από δημόσια προκήρυξη της θέσης, από τα 2/3 του δημοτικού συμβουλίου (για δήμους άνω των 20.000 κατοίκων).
Οι αρμοδιότητες του Συμπαραστάτη είναι η εξέταση καταγγελιών των άμεσα θιγόμενων πολιτών και των επιχειρήσεων, για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του Δήμου. Αποστολή του είναι η διαμεσολαβητική επίλυση των διαφορών αυτών, λειτουργώντας δηλαδή ως ένας εξωδικαστικός μηχανισμός, όπως και ο Συνήγορος του Πολίτη. Σύμφωνα με τον νόμο "Καλλικράτη", ο Συμπαραστάτης έχει υποχρέωση να απαντά στον πολίτη εγγράφως ή ηλεκτρονικώς εντός τριάντα (30) ημερών.Μια δεύτερη αρμοδιότητα είναι η δυνατότητα αυτεπάγγελτης παρέμβασης του Συμπαραστάτη με τη διατύπωση προτάσεων για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.Στην Ηλιούπολη υποψήφιοι ήταν: Ο κ. Λεβογιάννης (στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, πρώην βουλευτής του), ο κ. Παπαθανασίου (πρόταση ουσιαστικά του ‘‘ανεξάρτητου'' στελέχους του ΠΑΣΟΚ και δημοτικού συμβούλου κ. Πανταζόπουλου), η κ. Χόρτη (υποψήφια και πρώτη επιλαχούσα του επίσης ‘‘ανεξάρτητου'' συνδυασμού ‘‘Χρώμα στη Πόλη'' και ‘‘πρώην στελέχους του ΣΥΝ, ίσως νυν ή κάποια στιγμή στο μέλλων) και τέταρτη η κ. Σουρέλη (δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάποιος ‘‘δεσμός'' με παράταξη ή κόμμα, πιθανά είναι η ίδια κυρία που είναι δικηγόρος - πρώην Δημοτική Σύμβουλος Υδραίων, υποψήφια για την θέση του Συμπαραστάτη και στην Καλλιθέα). Από αυτούς ο κ. Λεβογιάννης πήρε και στην πρώτη και στην δεύτερη ψηφοφορία 24 ψήφους. Ο κ. Παπαθανασίου πήρε και στην πρώτη και στην δεύτερη ψηφοφορία 7 ψήφους, η κ. Χόρτη πήρε και στην πρώτη και στην δεύτερη ψηφοφορία 2 ψήφους, ενώ η κ. Σουρέλη δεν ψηφίστηκε ούτε στη πρώτη ούτε στην δεύτερη ψηφοφορία.
Η αμοιβή (αντιμισθία την λέει ο νόμος) του Συμπαραστάτη είναι ίση με την αμοιβή του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου δηλαδή
1.874,18 ευρώ το μήνα (καλά λεφτά για τα τωρινά μισθολόγια) αν δεν κάνω λάθος γιατί ‘‘παίζει'' το ποσό ανάλογα με τον πληθυσμό των Καλλικρατικών Δήμων.
Πόσοι από εμάς ξέρουμε (όχι ότι θα αλλάξει κάτι αλλά...) τι είναι ο Συμπαραστάτης; Ποιος μας πληροφόρησε για το τι λέει ο νόμος σχετικά με τον Συμπαραστάτη; Που έχει αναρτήσει ο ηλεκτρονικός δήμος στο site του το σχετικό άρθρο; Σε ποιο ηλεκτρονικό ή έντυπο ΜΜΕ έχει βάλει καταχώριση ο δήμος; Ισχύει ο παλιός νόμος που λέει ότι ‘‘άγνοια νόμου δεν δικαιολογείτε'' ή ο νέος που λέει ‘‘όλα στο φως'' με ‘‘αναρτήσεις'', ‘‘καταχωρίσεις'' για να ξέρει ο ‘‘πολίτης'';Σε επαφή, που προκάλεσε πολιτιστικός σύλλογος του οποίου είμαι μέλος, με τον δήμαρχο επ' ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων του, μας ενημέρωσε ότι ΘΑ μας ενημερώνει μέσω του internet για οτιδήποτε αφορά στους πολίτες και ειδικότερα για θέματα συμμετοχής σε κοινές δράσεις και πληροφόρησης των μελών μας. Ίσως να άλλαξε γνώμη όταν διαπίστωσε ότι είχαμε βγάλει ψήφισμα υπέρ των εργαζομένων για τις απολύσεις του Δήμου μας και να μην θέλει να έχει καμία σχέση με τον ‘‘αντίπαλο''!!! Γούστα είναι αυτά.Επ' ευκαιρία το σχετικό άρθρο του νόμου 3852/2010 για τον Συμπαραστάτη είναι το άρθρο 77. Ρίξτε μια ματιά για να δούμε τι υπερασπιστή χάσαμε, δεν πειράζει που δεν θα έχουμε εμείς, ούτως ή άλλως άχρηστος θα ήταν αφού όσοι έβαλαν υποψηφιότητα είναι καραστελεχάρες, των παρατάξεων και των κομμάτων που τις στηρίζουν. Ά ξέχασα υπάρχουν και οι ‘‘ανεξάρτητοι''.

Άρθρο 77

 

1. Στους δήμους άνω των είκοσι χιλιάδων (20.000) κατοίκων, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, επιλέγεται, κατόπιν προκηρύξεως που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του δήμου, πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας, ως συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης. Υποψηφιότητες υποβάλλονται με δήλωση που κατατίθεται στο προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου κατά την έναρξη της διαδικασίας επιλογής. Ως συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης δεν μπορεί να επιλεγεί αιρετός δήμου, περιφέρειας ή βουλευτής. Ως προς το αξίωμα του συμπαραστάτη του δημότη ισχύουν τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα που προβλέπονται στο άρθρο 14 του παρόντος. Η θητεία του συμπαραστάτη ακολουθεί τη θητεία των δημοτικών αρχών.

2. Η διαδικασία για την επιλογή του συμπαραστάτη πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών. Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης επιλέγεται με απόφαση η οποία λαμβάνεται με μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του δημοτικού συμβουλίου. Αν δεν επιτευχθεί η επιλογή, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται κατά την ίδια ή μεταγενέστερη συνεδρίαση με την ίδια πλειοψηφία. Είναι επιτρεπτή με την ίδια πλειοψηφία και την αυτή διαδικασία η ανάκληση του συμπαραστάτη για πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων του, με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.

3. Ο συμπαραστάτης υποστηρίζεται διοικητικά από τις υπηρεσίες του δήμου, δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου, των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεών του και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα, ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά εντός τριάντα (30) ημερών στους ενδιαφερόμενους.

4. Η υποβολή καταγγελίας ή αναφοράς στο συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης δεν αναιρεί τη σχετική αρμοδιότητα του Συνηγόρου του Πολίτη ως ανεξάρτητης αρχής, ούτε τις αρμοδιότητες άλλων ελεγκτικών οργάνων και αρχών, καθώς και του Ελεγκτή Νομιμότητας.

5. Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης συντάσσει ετήσια έκθεση. Η ετήσια έκθεση παρουσιάζεται από τον ίδιο και συζητείται στην ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τον απολογισμό της δημοτικής αρχής κατά τις διατάξεις του άρθρου 217 του Κ.Δ.Κ., εντός τριάντα (30) ημερών από την υποβολή της. Ο συμπαραστάτης μπορεί επίσης να προβαίνει στη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό, τόσο στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσής του, όσο και επ' ευκαιρία σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που ο ίδιος εντοπίζει.
Στην τελευταία αυτή περίπτωση, οι ειδικές προτάσεις του συμπαραστάτη υποβάλλονται στον δήμαρχο και κοινοποιούνται στο δημοτικό συμβούλιο και στον γενικό γραμματέα του δήμου. Τόσο η ετήσια έκθεση όσο και οι ειδικές προτάσεις του συμπαραστάτη αναρτώνται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του δήμου με φροντίδα των δημοτικών υπηρεσιών.

6. Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης λαμβάνει αντιμισθία ισόποση με την αντιμισθία του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου. Ως προς την καταστατική θέση και τις ευθύνες του συμπαραστάτη και της επιχείρησης ισχύουν οι σχετικές διατάξεις για τους δημοτικούς συμβούλους.

ΥΓ. Ο επικεφαλής της ‘‘ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ'' κ. Δ. Μωραΐτης γιατί δεν έβαλε μιας και είναι Ο ‘‘ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ'';;;

του Γιώργου Σιμόπουλου
http://geranista.wordpress.com/

Τελευταία ανανέωση ( 20.10.11 )
 
< Προηγ.   Επόμ. >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB