spacer.png, 0 kB
 cityofilioupolis.gr

Τελευταία Νέα


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB

Αρχική
Πρακτικές Διαχείρισης Σχολικού Εκφοβισμού PDF Εκτύπωση E-mail
  
27.04.15

bulling_2o_dhm2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
2oυ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ  ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015 7.00 μ.μ.
  Πρακτικές Διαχείρισης Σχολικού Εκφοβισμού

 Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός;

Ο σχολικός εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβα­νόμενη, απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού το οποίο δυ­σκολεύεται να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Στην πραγματικότητα, το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού δύσκολα μπορεί να οριστεί αφού εκδηλώνεται με διάφορες μορ­φές.
Οι εκδηλώσεις αυτές μπορούν να πάρουν τη μορφή της Ψυχο­λογικής Βίας και εκφράζονται με διάφορα πειράγματα, παρα­τσούκλια, κοροϊδία, διάδοση φημών, εξύβριση, ταπείνωση, ε­ξευτελισμός, ρατσιστικά σχόλια, απειλών ή και τρομοκρατίας. Η Ψυχολογική βία περιλαμβάνει επίσης και τον εσκεμμένο απο­κλεισμό μαθητών από διάφορες κοινωνικές και σχολικές δρα­στηριότητες.


Μια άλλη μορφή σχολικού εκφοβισμού είναι η Σεξουαλική Πα­ρενόχληση που χαρακτηρίζεται από σεξουαλικά ταπεινωτικά σχόλια, ανεπιθύμητα αγγίγματα, εξαναγκασμός του θύματος να παρακολουθεί ή να συμμετέχει ενεργά σε σεξουαλικές πράξεις και βιασμός. Όλα αυτά, το παιδί που εκφοβίζεται μπορεί μερικές φορές να εξαναγκαστεί να τα υποστεί ή και να πράξει μπροστά σε άλλους.

 Η Σωματική βία στον σχολικό εκφοβισμό εκδηλώνεται με χτυπήματα, σπρωξίματα, κλοτσιές, τσιμπιές και στριμώγματα.

Ο σχολικός εκφοβισμός μπορεί να εκφραστεί και μέσα από την Οικονομική Εκμετάλλευση  των παιδιών που εκφοβίζονται με αποτέλεσμα την κλοπή ή φθορά στα προσωπικά αντικείμενά τους.


 

Τι μπορώ να κάνω για να αντιμετωπίσω κάποιον που με εκφοβίζει;

  • Μην το κρατάς μυστικό. Πες το σε κάποιον που εμπιστεύεσαι και ζήτησε τη βοήθειά του. Μπορεί να είναι ο γονιός σου, ένας δάσκαλος, ο διευθυντής του σχολείου, ο προπονητής σου. Μην το κρατάς
  • Όταν δέχεσαι τέτοια συμπεριφορά μείνε ήρεμος. Προσπάθησε να μη δείξεις θυμό ή φόβο.Όταν δέχεσαι τέ­ Προ­

Τα άτομα που ασκούν εκφοβισμό αποζητούν την αντίδρασή του θύματος. Τους αρέσει να βλέπουν ότι σε αναστατώνουν. Αν δεν αντιδράς όπως περι­μένουν, μπορεί να βαρεθούν και να σταματήσουν.

  • Αγνόησε αυτούς που σε εκφοβίζουν. Όσο δεν νιώθεις άσχημα μ' αυτά που σου κάνουν ή σου λένε, τόσο τους αποδυναμώνεις.
  • Γίνε μέλος μιας ομάδας. Έτσι θα κάνεις νέους φίλους και θα έχεις μεγαλύτερη υποστήριξη.
  • Μην αντεπιτίθεσαι. Είναι επικίνδυνο για σένα και συνήθως κάνει τα πράγματα χειρότερα. Μείνε κοντά σε άλλους, προστάτεψε τον εαυτό σου και ζήτα βοήθεια από έναν ενήλικα.
  • Προσπάθησε να αποφεύγεις καταστάσεις όπου μπορεί να είσαι εκτεθειμένος σε εκφοβισμό. Για παράδειγμα, απέφευγε περιοχές του σχολείου όπου δεν υπάρχουν πολλοί μαθητές ή δάσκαλοι. Μην μένεις μόνος στις τουαλέ­τες ή στα αποδυτήρια. Κάθισε κοντά στον οδηγό του σχολικού λεωφορείου. Μην φέρνεις ακριβά αντικείμενα ή πολλά χρήματα στο σχολείο. Κάθισε μαζί με άλλους φίλους στο φαγητό. Μείνε κοντά στους φίλους σου ή στον δάσκαλό σου στα σχολικά διαλείμματα.

 

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ:

 

1) ΚΡΟΚΟΥ ΖΩΗ: Η Ζωή Κρόκου γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι διδάκτορας Ειδικής Παιδαγωγικής του Εθνι­κού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθη­νών και έχει μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Δι­δακτική της Γλώσσας και στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση. Τα τελευταία χρόνια υ­πηρετεί ως Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης. Παράλληλα, διδάσκει στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και συμμετέχει σε επι­μορφωτικές δράσεις που αφο­ρούν εκπαιδευτικούς της Δημοτι­κής και Δευτεροβάθμιας Εκπαί­δευσης. Αποτελεί μέλος του Διοι­κητικού Συμβουλίου της Εταιρεί­ας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλά­δας.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέρο­ντα εστιάζονται κατά κύριο λόγο στη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την ανάγνωση και ειδικότερα την αναγνωστική κατανόηση στη μαθησιακή δια­δικασία.

Τα   τελευταία   χρόνια   τα   ερευνητικά   της   ενδιαφέροντα   έχουν στραφεί και στη μελέτη  του φαινομένου της  σχολικής βίας  και του εκφοβισμού. Μέσα από τον σχεδιασμό και την εφαρμογή σχεδίων δράσης για την πρόλη­ψη και την ανίχνευση του σχο­λικού εκφοβισμού, μελετάται η ανταπόκριση των μαθητών αλ­λά και των εκπαιδευτικών σε αυτόν.

 

2) ΟΡΦΑΝΟΣ ΠΕΤΡΟΣ: Είναι διδάκτορας Ειδικής Αγωγής κ Εκπαίδευσης και έχει μεταπτυχιακή ειδίκευση στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση. Υ­πηρετεί ως Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης. Ειδικός γραμματέας της ΠΕΣΣ, μέλος του Δ.Σ. της ΕΕΠΕ και αντιπρόεδρος του ΕΣΣΛΕΠΕ.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέρο­ντα εστιάζονται κατά κύριο λόγο στην εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, παρέχοντας χρόνο, χώρο και δικαίωμα για αμφισβήτηση, ώστε μέσα από καινοτόμες διδακτικές ο εκπαιδευτικός να οδηγείται σε ξεκούραστες και ουσιαστικές μαθησιακές διαδικασίες.

Τα   τελευταία   χρόνια  συνεργάζεται  με  τις σχολικές μονάδες της εκπαιδευτικής περιφέρειας της κ. Κρόκου σε ερευνητικό πρόγραμμα για σχεδιασμό και εφαρμογή σχεδίων δράσης για την πρόλη­ψη και την ανίχνευση του σχο­λικού εκφοβισμού, πρόγραμμα που επιβλέπεται από το Εργαστήριο Λογοθεραπείας και Συμβουλευτικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης  του Εθνι­κού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθη­νών.

 

*    Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

 

 

ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ       ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

 

          Βαγγέλης Μώκος                                    Πανταζόπουλος Δημήτριος

              (Πρόεδρος)                                          (Διευθυντής)

 

Συμμετέχει η χορωδία του σχολείου μας με την μουσικό Χάλαρη Έμυ

α) Γέφυρες χτίζουμε, φράγματα γκρεμίζουμε

β) Δεν με πειράζει που εσύ διαφέρεις από εμένα

 

 

Στηρίζουμε την προσπάθεια του σχολείου

 

 

 

                                                  το φόβο

Αντιπαλεύουμε              την ανασφάλεια

                                        το θυμό

 
< Προηγ.   Επόμ. >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB