spacer.png, 0 kB
 cityofilioupolis.gr

Τελευταία Νέα


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB

Αρχική arrow Ειδήσεις arrow Εγκύκλιοι Αποφάσεις Υπουργείων arrow Ειδική άδεια και έξοδα παράστασης αιρετών των ΟΤΑ α’ βαθμού
Ειδική άδεια και έξοδα παράστασης αιρετών των ΟΤΑ α’ βαθμού PDF Εκτύπωση E-mail
  
26.02.08
Με το άρθρο 24 του ν. 3613/ 2007 (Α΄263) επέρχονται αλλαγές σε άρθρα του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΔΚ) (ν. 3463/ 2006, Α΄114), αναφορικά με την καταστατική θέση των αιρετών, την άσκηση των καθηκόντων των αντιδημάρχων και τη λειτουργία της δημαρχιακής επιτροπής. Οι ρυθμίσεις αυτές κρίθηκαν αναγκαίες, προκειμένου αφενός οι αιρετοί να ασκήσουν με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο την εντολή που έχουν λάβει και αφετέρου να αρθούν παρερμηνείες που είχαν εμφανισθεί στον τρόπο αναπλήρωσης των αντιδημάρχων και στη λειτουργία της δημαρχιακής επιτροπής.

Επειδή θεωρούμε ότι οι διατάξεις των παρ. 3 και 4 του άρθρου 24 του νόμου αυτού, που αναφέρονται στην άσκηση των αρμοδιοτήτων των αντιδημάρχων από τους δημάρχους, όταν οι πρώτοι απουσιάζουν ή κωλύονται και στη σύγκληση και λήψη απόφασης της δημαρχιακής επιτροπής, δεν χρήζουν ιδιαίτερης ερμηνείας, αναπτύσσουμε παρακάτω τον τρόπο εφαρμογής των παρ. 1 και 2 του ιδίου άρθρου, που αναφέρονται στα έξοδα παράστασης και στην ειδική άδεια των αιρετών που έχουν την ιδιότητα υπαλλήλων του δημοσίου τομέα, όπως αυτός είχε οριοθετηθεί με το άρθρο 1, παρ. 6 του ν. 1256/ 1982 (Α΄65).

 

 

1. Αναστολή εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 136, παρ. 8α ΚΔΚ

 

 

Μια σημαντική καινοτομία του ΚΔΚ, που έχει ως σκοπό την αναβάθμιση της καταστατικής θέσης των αιρετών των ΟΤΑ α΄ βαθμού, είναι και η πρόβλεψη στο άρθρο 135, περίπτωση δ΄, έκδοσης προεδρικού διατάγματος για τον καθορισμό του ύψους οικονομικής αποζημίωσης που θα λαμβάνουν οι δήμαρχοι και οι πρόεδροι κοινοτήτων, αντί των εξόδων παράστασης. Κρίθηκε, όμως, αναγκαίο, μέχρι την έκδοση αυτού να διατηρηθεί το προηγούμενο καθεστώς αναφορικά με τις οικονομικές απολαβές των αιρετών, που έχουν την ιδιότητα του υπαλλήλου του δημοσίου τομέα και λαμβάνουν ειδική άδεια καθ' όλη τη διάρκεια της θητείας τους.

 

Επομένως, με τις νέες ρυθμίσεις οι ανωτέρω αιρετοί, από 1.1.2007, λαμβάνουν τόσο τα έξοδα παράστασης όσο και τις αποδοχές της θέσης τους, ανεξάρτητα από το εάν κάνουν χρήση ή όχι της ειδικής άδειας που δικαιούνται. Επιπλέον, αναστέλλεται η ισχύς της διάταξης του πρώτου εδαφίου της παρ. 5 του άρθρου 139 ΚΔΚ, και επομένως η χορήγηση της ειδικής άδειας στον αιρετό είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία στην οποία ανήκει, μόνο εφόσον ζητηθεί με αίτησή του.

 

Επισημαίνουμε ότι η εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 136, παρ. 8 ΚΔΚ αναστέλλεται, χωρίς να καταργείται (βλ. παρακάτω την ερμηνεία εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 5, παρ. 6 ν. 3620/ 2007 (Α΄276) στην παράγραφο Γ).

 

Α. Διαδικασία καταβολής αναδρομικών.

 

Για την εφαρμογή του άρθρου 24, παρ. 1 του ν. 3613/ 2007, η υπηρεσία της οργανικής θέσης του αιρετού ή ο δήμος ή η κοινότητα όπου αυτός έχει εκλεγεί θα πρέπει να καταβάλει σε αυτόν είτε τις αποδοχές της οργανικής του θέσης είτε τα έξοδα παράστασης που δικαιούται, ανάλογα με την επιλογή του[1], αναδρομικά από 1.1.2007, ως ακολούθως:

 

Αα. Σε περίπτωση που ο αιρετός είχε επιλέξει το μισθό της οργανικής του θέσης, ο Δήμος ή η Κοινότητα θα του καταβάλει, αναδρομικά από 1.1.2007, τα έξοδα παράστασης που δικαιούται.

 

Αβ. Σε περίπτωση που ο αιρετός είχε επιλέξει τα έξοδα παράστασης, η υπηρεσία της οργανικής του θέσης θα του καταβάλει, αναδρομικά από 1.1.2007, το μισθό που αναλογεί με όλα τα σταθερά καταβαλλόμενα επιδόματα[2] που λειτουργούν προσαυξητικά των αποδοχών του και συνεντέλλονται με το μισθό (δεν θα καταβληθούν επιδόματα που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσίας ή απαιτούν αυτοπρόσωπη παρουσία του εργαζόμενου (πχ επίδομα ευθύνης, υπερωριακή αποζημίωση, επίδομα ειδικής απασχόλησης κ.ά.). Η καταβολή αυτή θα γίνει με την έκδοση Μισθοδοτικής Κατάστασης, στην οποία θα αναγράφονται αναλυτικά οι μηνιαίοι μισθοί του δικαιούχου καθ' όλο το χρονικό διάστημα.

 

Β. Ασφαλιστικές εισφορές του εργαζόμενου που είχαν αποδοθεί από τους Δήμους ή Κοινότητες.

 

Στην με αριθμ. 10/ 2007 εγκύκλιό μας είχαμε αναφέρει, σε εφαρμογή της με αριθμ. 70525/ 28.12.2006 ΚΥΑ, ότι το ποσοστό των εισφορών που βαρύνει τον ασφαλισμένο αιρετό, σε περίπτωση που είχε επιλέξει τα έξοδα παράστασης, υπολογίζεται επί των τακτικών μηνιαίων αποδοχών της οργανικής του θέσης και καταβάλλεται στους οικείους φορείς από το δήμο ή την κοινότητα ή το σύνδεσμο ΟΤΑ, στον οποίο έχει εκλεγεί, εις βάρος του προϋπολογισμού αυτών.

 

Οι υπηρεσίες της οργανικής θέσης των αιρετών, οι οποίοι είχαν επιλέξει τα έξοδα παράστασης, θα πρέπει κατά την αναδρομική, από 1.1.2007, καταβολή των καθαρών αποδοχών στους υπόχρεους αιρετούς, σύμφωνα με τα ανωτέρω, να αποδώσουν και τις ασφαλιστικές εισφορές του ασφαλισμένου αιρετού ως εξής:

 

  • θα εκδώσουν Μισθοδοτική Κατάσταση, στην οποία θα αναγράφονται όλες οι υπέρ τρίτων ταμείων κρατήσεις του ασφαλισμένου και θα τις αποδώσουν στα αντίστοιχα ασφαλιστικά ταμεία
  • τα ασφαλιστικά ταμεία θα αποδώσουν, στη συνέχεια, τα ποσά αυτά στο Δήμο ή την Κοινότητα που τα είχε καταβάλει

 

Επομένως με την ισχύ των αναφερομένων διατάξεων οι ασφαλιστικές εισφορές του ασφαλισμένου που αντιστοιχούν στις αποδοχές της οργανικής του θέσης βαραίνουν τον υπόχρεο αιρετό.

 

Γ. Σημειώνουμε ότι με το άρθρο 5, παρ. 6 του ν. 3620/ 2007 (Α΄276) ορίζεται η διαδικασία καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών, σε εφαρμογή του άρθρου 136, παρ. 8 ΚΔΚ. Όμως η ισχύς της διάταξης αυτής του ΚΔΚ έχει ανασταλεί με το άρθρο 24 του ν. 3613/ 2007, και επομένως η ανωτέρω διάταξη του ν. 3620/ 2007 καθίσταται προς το παρόν ανενεργός, μέχρι τη λήξη της αναστολής αυτής.

 

 

2. Καθεστώς ειδικών αδειών και ρυθμίσεις κατά την άσκηση των καθηκόντων αιρετών οργάνων που έχουν την υπαλληλική ιδιότητα

(άρθρα 139 ΚΔΚ και 24, παρ. 2, ν. 3613/ 2007)

 

 

Σύμφωνα με το άρθρο 139 ΚΔΚ, αιρετοί που υπηρετούν στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός οριοθετήθηκε κατά την ανακήρυξη των υποψηφίων λαμβάνουν πλέον της κανονικής τους, ειδική άδεια σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο αυτό (βλ. ακόλουθη παρ. Α). Με τις νέες διατάξεις του άρθρου 24, παρ. 2 του ν. 3613/ 2007 δικαιούχοι ειδικής άδειας από την υπηρεσία τους καθίστανται και οι αιρετοί που υπηρετούν σε φορείς του δημοσίου τομέα, όπως αυτός είχε οριοθετηθεί με το άρθρο 1, παρ. 6 του ν. 1256/ 1982, ακόμα και αν στη συνέχεια εξήλθαν αυτού, ή σε κάθε μορφής νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (βλ. ακόλουθη παρ. Β).

 

Η ειδική άδεια που λαμβάνουν οι αιρετοί των ΟΤΑ α΄ βαθμού αποτελεί ξεχωριστή και ειδική κατηγορία άδειας που χορηγείται από την υπηρεσία της οργανικής θέσης των αιρετών. Προστίθεται, δηλαδή, στις προβλεπόμενες από το καθεστώς που διέπει τον υπάλληλο μέρες της κανονικής του άδειας.

 

Σημειώνουμε ότι στην έννοια του όρου «υπάλληλοι» περιλαμβάνεται τόσο το μόνιμο προσωπικό των φορέων όσο και το προσωπικό με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

Α. Ειδική άδεια αιρετών που είναι δημόσιοι υπάλληλοι και υπάλληλοι του δημόσιου τομέα

Στους αιρετούς των ΟΤΑ α΄ βαθμού που είναι δημόσιοι υπάλληλοι, περιλαμβανομένων και όσων υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας ή είναι υπάλληλοι φορέων του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετήθηκε κατά την ανακήρυξη των υποψηφίων (δηλ. κατά τις 30 Σεπτεμβρίου 2006)[3], καθώς και όσοι είναι μέλη Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίων και Ε.Π. Τ.Ε.Ι. περιλαμβανομένου και του ειδικού διδακτικού και επιστημονικού προσωπικού[4] χορηγείται από την υπηρεσία της οργανικής τους θέσης ειδική άδεια, ως εξής:

1. Για όλο το διάστημα που ασκούν τα καθήκοντά τους, στους

  • δημάρχους όλων των Δήμων, στους οποίους περιλαμβάνονται και οι δήμαρχοι αναπληρωτές καθηγητές μέσης εκπαίδευσης και μόνο αυτοί
  • προέδρους των Κοινοτήτων άνω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων,
  • αντιδημάρχους και προέδρους δημοτικών συμβουλίων Δήμων που είναι πρωτεύουσες νομών ή έχουν πληθυσμό άνω των πενήντα χιλιάδων (50.000) κατοίκων,
  • προέδρους δημοτικών διαμερισμάτων[5], καθώς και
  • προέδρους Συνδέσμων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα μέλη των οποίων είναι άνω των διακοσίων χιλιάδων (200.000) κατοίκων.

2. Εξήντα (60) εργάσιμες ημέρες κατ' έτος, επιπλέον της κανονικής τους, στους:

  • προέδρους κοινοτήτων κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων
  • μέλη του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.
  • αντιδημάρχους και προέδρους δημοτικών συμβουλίων Δήμων που έχουν πληθυσμό κάτω των πενήντα χιλιάδων (50.000) κατοίκων

3. Τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες κατά ανώτατο όριο κατ' έτος, επιπλέον της κανονικής τους άδειας, με την πρόσθετη προϋπόθεση ότι δεν είναι δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι ή πρόεδροι Κοινοτήτων στους

  • Προέδρους και τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Τοπικών Ενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων, καθώς και
  • Προέδρους των Συνδέσμων Δήμων και Κοινοτήτων

Β. Ειδική άδεια αιρετών που είναι υπάλληλοι φορέων του Δημόσιου Τομέα και οι οποίοι εξήλθαν αυτού και ΝΠΙΔ

Στους αιρετούς των ΟΤΑ α΄ βαθμού που είναι υπάλληλοι φορέων του δημόσιου τομέα, όπως αυτός είχε οριοθετηθεί με το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982 (ΦΕΚ 65 Α')[6] και οι οποίοι εξήλθαν αυτού ή υπάλληλοι οποιουδήποτε νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου χορηγείται από το φορέα της οργανικής τους θέσης ειδική άδεια ως εξής:

1.Εξήντα (60) ημέρες κατ' έτος επιπλέον της κανονικής στους

  • Στους δημάρχους όλων των Δήμων,
  • στους προέδρους των Κοινοτήτων άνω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων,
  • στους αντιδημάρχους και προέδρους δημοτικών συμβουλίων Δήμων που είναι πρωτεύουσες νομών ή έχουν πληθυσμό άνω των πενήντα χιλιάδων (50.000) κατοίκων,
  • στους προέδρους δημοτικών διαμερισμάτων, καθώς και
  • στους προέδρους Συνδέσμων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα μέλη των οποίων είναι άνω των διακοσίων χιλιάδων (200.000) κατοίκων

Στους ανωτέρω δίνεται η δυνατότητα λήψης άδειας άνευ αποδοχών, για τις υπόλοιπες εργάσιμες ημέρες του έτους, και εντός του χρονικού διαστήματος που διατηρούν τα αξιώματα αυτά. Η χορήγηση της άδειας αυτής είναι υποχρεωτική για το νομικό πρόσωπο που υπηρετεί ο αιρετός, εφόσον το ζητήσει. Η δυνατότητα λήψης αυτής της άδειας ισχύει μόνο για τους ανωτέρω αιρετούς. Δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα οι αιρετοί που ανήκουν στις κατηγορίες που ακολουθούν.

2. Εξήντα (60) εργάσιμες ημέρες κατ' έτος, επιπλέον της κανονικής τους, στους

  • προέδρους Κοινοτήτων κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων,
  • αντιδημάρχους και προέδρους δημοτικών συμβουλίων Δήμων που έχουν πληθυσμό κάτω των πενήντα χιλιάδων (50.000) κατοίκων, και
  • μέλη του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.

3. Τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες κατά ανώτατο όριο κατ' έτος, επιπλέον της κανονικής τους άδειας, με την πρόσθετη προϋπόθεση ότι δεν είναι δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι ή πρόεδροι Κοινοτήτων στους

  • προέδρους και τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Τοπικών Ενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων, καθώς και
  • Προέδρους των Συνδέσμων Δήμων και Κοινοτήτων,

Γ. Διαδικασία χορήγησης ειδικής άδειας

Όλοι ο αιρετοί που δικαιούνται ειδικής άδειας και ανεξάρτητα από τη διάρκεια αυτής, μετά την ισχύ του άρθρου 24, παρ. 2, ν. 3613/ 2007, θα πρέπει να υποβάλλουν πλέον στην υπηρεσία της οργανικής τους θέσης αίτηση, με την οποία θα δηλώνουν την επιθυμία τους για τη χρήση της ειδικής άδειας, επισυνάπτοντας την αντίστοιχη πράξη από την οποία προκύπτει το αντίστοιχο αξίωμα. Η υποβολή της αίτησης δεν απαιτεί την προηγούμενη παρουσία του ενδιαφερόμενου- αιρετού στην υπηρεσία του, εφόσον αυτός τελεί, ήδη, σε ειδική άδεια.

Επισημαίνουμε ότι πλέον δεν αποτελεί υποχρέωση για τον αιρετό να λάβει ειδική άδεια, όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Συνεχίζει, όμως, να είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία η χορήγησή της, εφόσον ζητηθεί εγγράφως από αυτόν.

Εάν ο αιρετός επιθυμεί τμηματική λήψη των ημερών της ειδικής άδειας που δικαιούται πρέπει να υποβάλει αίτηση στην υπηρεσία της οργανικής του θέσης όπου θα αναγράφονται οι συγκεκριμένες μέρες που επιθυμεί να απουσιάζει, ώστε να καθίσταται εφικτή από την υπηρεσία η καταμέτρηση των χορηγούμενων ημερών ειδικής άδειας. Η τμηματική άδεια μπορεί να χορηγηθεί και κατά ώρες, εφόσον ο ενδιαφερόμενος- αιρετός υποβάλλει σχετική αίτηση στην υπηρεσία του. Η δε υπηρεσία θα πρέπει να συγκεντρώνει τις ώρες αυτές, ώστε συνολικά υπολογιζόμενες με τις μέρες αδείας να μην υπερβαίνουν τις συνολικά επιτρεπόμενες ημέρες άδειας.

Το χρονικό διάστημα κατά το οποίο γίνεται χρήση της ανωτέρω ειδικής άδειας θεωρείται χρόνος πραγματικής υπηρεσίας. Για το χρονικό αυτό διάστημα ισχύουν όλα τα υπαλληλικά, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, που απορρέουν από την οργανική θέση του δικαιούχου αιρετού. Εξαίρεση αποτελεί το χρονικό διάστημα της άδειας άνευ αποδοχών για όσους αιρετούς της περίπτωσης Β.1 κάνουν χρήση του δικαιώματος αυτού. Αυτοί κατά το χρονικό διάστημα της άδειας αυτής διατηρούν μόνο τα υπαλληλικά και εργασιακά τους δικαιώματα.

Με τον όρο «υπαλληλικά δικαιώματα» νοείται η προσμέτρηση του χρονικού διαστήματος που διανύεται κατά την ειδική άδεια ως χρόνου πραγματικής υπηρεσίας, σε όλα τα δικαιώματα τους που απορρέουν από την υπαλληλική τους σχέση (στην βαθμολογική εξέλιξη του υπαλλήλου, στη μισθολογική εξέλιξη, στο μισθό τους κ.ά)

  • Με τον όρο «ασφαλιστικά δικαιώματα» νοείται η καταβολή των κάθε είδους υπέρ τρίτων ταμείων κρατήσεων (περίθαλψη, σύνταξη, επικουρικά κ.ά.) του ασφαλισμένου αιρετού
  • Με τον όρο «εργασιακά δικαιώματα» νοείται η διατήρηση της εργασιακής σχέσης με τον φορέα της οργανικής θέσης του αιρετού. Δεν μπορεί, δηλ., η χρήση του δικαιώματος της ειδικής άδειας να αποτελεί επιβαρυντική συνθήκη στην εργασιακή σχέση του αιρετού.

Δ. Αναστολή υποχρεωτικής χορήγησης της ειδικής άδειας (άρθρο 24, παρ. 1β, ν. 3613/ 2007 (Α 263)

Αναφορικά με την υποχρεωτική λήψη της ειδικής άδειας σας πληροφορούμε τα εξής:

i. Σε περίπτωση που αιρετός της κατηγορίας του άρθρου 139, παρ. 1 ΚΔΚ επιλέξει να μην κάνει χρήση της ειδικής άδειας, και επομένως προσφέρει, πλέον, εργασία στην υπηρεσία του, τότε θα λαμβάνει τις αποδοχές της οργανικής του θέσης με όλα τα επιδόματα και τις κάθε είδους πρόσθετες απολαβές που προβλέπονται από αυτή.

ii. Σε περίπτωση που αιρετός της κατηγορίας του άρθρου 139, παρ. 1 ΚΔΚ επιλέξει, υποβάλλοντας αντίστοιχη αίτηση, να κάνει χρήση της ειδικής άδειας, τότε θα λαμβάνει τις αποδοχές της οργανικής του θέσης, με όλα τα σταθερά καταβαλλόμενα επιδόματα που λειτουργούν προσαυξητικά των αποδοχών του. Δεν θα καταβληθούν επιδόματα που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσίας ή απαιτούν αυτοπρόσωπη παρουσία του εργαζόμενου (πχ επίδομα ευθύνης, υπερωριακή αποζημίωση κ.ά.)

iii. Σημειώνουμε ότι με τη διάταξη του άρθρου 19, ν. 3580/ 2007 (Α 134) δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι, οι οποίοι είναι ιατροί του Ε.Σ.Υ. και Βιοχημικοί, Χημικοί και Βιολόγοι, οι οποίοι υπηρετούν στα Νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή στα Κέντρα Υγείας και τελούν σε ειδική άδεια σύμφωνα με τις διατάξεις του ισχύοντος Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, επιτρέπεται, μετά από αίτηση τους, να συμμετέχουν στο πρόγραμμα εφημεριών του Νοσοκομείου ή του Κέντρου Υγείας, στο οποίο υπηρετούν, και να λαμβάνουν τη νόμιμη αποζημίωση. Εφημερίες που πραγματοποιήθηκαν από τα παραπάνω πρόσωπα σε Νοσοκομεία ή Κέντρα Υγείας μέχρι τη δημοσίευση αυτού του νόμου θεωρούνται νόμιμες.

Ε. Τέλος, σημειώνουμε ότι εάν ο δικαιούχος της ειδικής άδειας κατέχει περισσότερα από ένα αξιώματα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, λαμβάνει την ειδική άδεια για ένα μόνο από αυτά κατ' επιλογή του (άρθρο 139, παρ. 6 ΚΔΚ).

Παρακαλούμε να κοινοποιήσετε την παρούσα εγκύκλιο στους δήμους, στις κοινότητες και τους συνδέσμους της περιφέρειάς σας.

Μπορείτε να αναζητήσετε την εγκύκλιο αυτή και στον δικτυακό τόπο του Υπουργείου Εσωτερικών:www.ypes.gr.

[1] Όπως αυτή είχε διατυπωθεί στην αίτηση που είχε υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες, κατ’ εφαρμογή της με αριθμ. 70525/ 28.12.2006 απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης, Οικονομίας & Οικονομικών και Απασχόλησης & Κοινωνικής Προστασίας (σχετ. η με αριθμ. 10/ 2007 εγκύκλιός μας),

[2] Π.χ. τα έξοδα κίνησης των υπαλλήλων των ΟΤΑ, αφού αυτά έχουν τη μορφή παγίως καταβαλλομένου επιδόματος.

[3] Ο Δημόσιος τομέας κατά τις 30 Σεπτεμβρίου 2006 περιελάμβανε τους εξής φορείς (αριθμ. ΔΟΑ/ Φ 10/ 15/ 1352/ 8.2.2007 έγγραφο Υπουργείου Εσωτερικών/ Γεν. Γραμ. Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης):

α. τις κάθε είδους Δημόσιες Υπηρεσίες, οι οποίες υπάγονται στο νομικό πρόσωπο του Δημοσίου και εκπροσωπούνται από αυτό,
β. τα κάθε είδους νπδδ, εξαιρουμένων των Χρηματιστηρίων, της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και της Επιτροπής Εποπτείας της Ιδιωτικής Ασφάλισης, είτε αυτά αποτελούν οργανισμούς κατά τόπο είτε καθ’ ύλης αυτοδιοίκησης,
γ. τις κάθε είδους κρατικές ή δημόσιες και παραχωρηθείσες επιχειρήσεις και οργανισμούς, καθώς και νπιδ δημοσίου χαρακτήρα, που επιδιώκουν κοινωφελείς ή άλλους σκοπούς,
δ. τις τράπεζες που ανήκουν στο νομικό πρόσωπο του Δημοσίου, είτε στο σύνολό τους είτε κατά πλειοψηφία και
ε. τις κάθε είδους θυγατρικές εταιρείες των νομικών προσώπων που αναφέρονται στις περιπτώσεις β και γ, εκτός από τις επιχειρήσεις των ΟΤΑ.

Από τις διατάξεις του άρθρου 15 σε συνδυασμό με αυτές του άρθρου 1, παρ. 5 του ν. 3429/ 2005 (Α΄314) ορίζεται ότι βρίσκονται εκτός του Δημοσίου Τομέα, κατά τις ισχύουσες διατάξεις:

α. Ανώνυμες Εταιρείες, των οποίων μετοχές έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά (χρηματιστήριο), εφόσον το δημόσιο ή τα νομικά πρόσωπα της παρ. 2 του άρθρου 1 του ιδίου νόμου συμμετέχουν στο μετοχικό τους κεφάλαιο με οποιοδήποτε ποσοστό συμμετοχής
β. Ανώνυμες εταιρείες που είναι συνδεδεμένες με τις εισηγμένες σε χρηματιστήριο επιχειρήσεις και
γ. Ανώνυμες εταιρείες, για τις οποίες έχει εκδοθεί απόφαση έναρξης διαδικασιών αποκρατικοποίησης με την εισαγωγή μετοχών τους σε οργανωμένη αγορά, με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεως του ν. 3049/ 2002 (Α΄212).

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.gspa.gr τηρείται Μητρώο Υπηρεσιών και Φορέων της Ελληνικής Διοίκησης, το οποίο μπορείτε να συμβουλευτείτε για περισσότερες πληροφορίες.

[4] Άρθρο 139, παρ. 7 ΚΔΚ

[5] Ως δημοτικά διαμερίσματα νοούνται τα διαμερίσματα στα οποία διαιρούνται οι δήμοι άνω των 100.000 κατοίκων (άρθρο 117 ΚΔΚ).

[6]Το άρθρο 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982 έχει ως εξής:

«Η αληθινή έννοια της παρ. 1 του άρθρου 9 του νόμου 1232/1982 για την «επαναφορά σε ισχύ, τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων του Ν.Δ. 4352/1964 και άλλες διατάξεις»είναι ότι στο δημόσιο τομέα περιλαμβάνονται όλοι οι κρατικοί φορείς ανεξάρτητα από το καθεστώς δημοσίου ή ιδιωτικού ή μικτού δικαίου που τους διέπειήτοι:

α) οι Κρατικές ή Δημόσιες υπηρεσίες, όπως εκπροσωπούνται από το νομικό πρόσωπο του Δημοσίου,
β) οι Κρατικοί ή Δημόσιοι Οργανισμοί σαν κρατικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου,
Κατά το άρθρο 19 παρ. 5 του Ν. 1586/1986 (Α 37):
«Η αληθινή έννοια της περίπτωσης β' της παραγράφου 6 του άρθρου 1του ν. 1256/1982 είναι ότι σ' αυτή περιλαμβάνονται και οι οργανισμοίτοπικής αυτοδιοίκησης».
γ) οι Κρατικές ή Δημόσιες και παραχωρηθείσες επιχειρήσεις όπως η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, ο Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος, η Ελληνική Ραδιοφωνία - Τηλεόραση κλπ.
δ) Τα Κοινωφελή Ιδρύματα του Αστικού Κώδικα που περιήλθαν στο Δημόσιο και χρηματοδοτούνται ή επιχορηγούνται απ' αυτό.
ε) οι Τραπεζιτικές και άλλες ανώνυμες εταιρείες στις οποίες είτε τα κατά τις προηγούμενες περιπτώσεις νομικά πρόσωπα έχουν το σύνολο ή την πλειοψηφία των μετοχών του εταιρικού κεφαλαίου είτε έχουν κρατικό προνόμιο ή κρατική επιχορήγηση, όπως η Τράπεζα Ελλάδος, η Αγροτική Τράπεζα, η Εθνική Τράπεζα, η Κτηματική Τράπεζα, η Εμπορική Τράπεζα, η Ελληνική Τράπεζα Βιομηχανικής Αναπτύξεως κ.α.
στ) τα κρατικά νομικά πρόσωπα που έχουν χαρακτηρισθεί από το νόμο ή τα δικαστήρια ως νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, όπως ο Οργανισμός Συγκοινωνιών Ελλάδος, ο Αυτόνομος Σταφιδικός Οργανισμός και που χρηματοδοτούνται ή επιχορηγούνται από οποιοδήποτε των προαναφερομένων νομικών προσώπων.
ζ) Οι θυγατρικές ανώνυμες εταιρείες των πιο πάνω Νομικών Προσώπων των εδαφίων α' - στ' αυτής της παραγράφου που ελέγχονται άμεσα ή έμμεσα από αυτά.

Τελευταία ανανέωση ( 26.02.08 )
 
< Προηγ.   Επόμ. >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB