spacer.png, 0 kB
 cityofilioupolis.gr

Τελευταία Νέα


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB

Γ.Αραμπατζής-"Η Πόλη που θέλω":Για ποιούς λόγους μετακινεί ξανά ο Δήμαρχος εργαζόμενους στο Δήμο;
Γ.Αραμπατζής-"Η Πόλη που θέλω": 6 Απριλίου 1941 - Ένα ακόμη μεγάλο ΟΧΙ στην ιστορία μας.
Λίγες σκέψεις για την επέτειο των 200 χρόνων της Εθνικής Παλιγγενεσίας
Γ.Αραμπατζής-"Η Πόλη που θέλω":Ας βγάλουμε τις ελληνικές σημαίες στα μπαλκόνια μας για να τιμήσουμε τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.
Γ.Αραμπατζής-"Η Πόλη που θέλω":Η απομόνωση όσων επενδύουν σε αυτές τις πρακτικές βίας θα μας οδηγήσει στην έξοδο από αυτό το τοξικό κλίμα που δηλητηριάζει την κοινωνία.
Γ.Αραμπατζής-"Η Πόλη που θέλω":Καταδικάζουμε τα επεισόδια που συνέβησαν στην πλατεία της Ν. Σμύρνης
Aλεξάνδρα Καραχάλιου - "Η Πόλη που θέλω" : Για την 8η Μαρτίου , Ημέρα της Γυναίκας.
--= Web tv =--
Γ.Αραμπατζής-"Η Πόλη που θέλω" για την Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού και της σχολικής βίας.
Αρχική
Γ.Αραμπατζής-"Η Πόλη που θέλω":Το νέο εκλογικό σύστημα για τους ΟΤΑ εμπεριέχει προβληματικά σημεία. PDF Εκτύπωση E-mail
  
24.02.21

nomosotaΟι θέσεις της παράταξης «Η Πόλη που θέλω» σχετικά με τον εκλογικό νόμο, μέσα από την τοποθέτηση του επικεφαλής της κ. Γαβριήλ Αραμπατζή στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο.

Ο εκλογικός νόμος είναι σημαντικό θέμα, αλλά δεν πρέπει να παραβλέπουμε και άλλα σημαντικά θέματα, όπως είναι οι αρμοδιότητες, σε συνδυασμό με τους πόρους της τοπικής αυτοδιοίκησης.Θεωρούμε ότι στις αυτοδιοικητικές εκλογές ψηφίζονται πρόσωπα και όχι κόμματα, οπότε δεν μπορεί ο αυτοδιοικητικός να είναι αντίθετος στην απλή αναλογική που θα δίνει και την κυβερνησιμότητα στον δήμο.

Κατόπιν της συζητήσεως που αναπτύχθηκε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, παραθέτουμε τις απόψεις της παράταξής μας επί του νέου εκλογικού νόμου για την αυτοδιοίκηση και θέλουμε να καταδείξουμε μερικά από τα προβληματικά σημεία του σχεδίου νόμου, το οποίο φαίνεται να είναι προσαρμοσμένο στους εν ενεργεία δημάρχους.

* Μείωση των εδρών του δημοτικού συμβουλίου. Μας βρίσκει αντίθετους. Μειώνεται η δημοκρατία και, σε συνδυασμό με τα 3/5 που θα λαμβάνει ο επιτυχών συνδυασμός του δημάρχου, η μείωση των εδρών θα οδηγήσει στον ποσοτικό περιορισμό της αντιπολίτευσης και την ενίσχυση του Δημάρχου. Σεβόμενοι την ανάγκη κυβερνησιμότητας των δήμων, θεωρούμε ότι θα μπορούσε να βρεθεί άλλος τρόπος, όπως για παράδειγμα η υιοθέτηση του 50% +1 έδρα ή Διερευνητική εντολή, αν καμία παράταξη δεν έχει απόλυτη πλειοψηφία.

* Κατώτατο όριο εκλογής 3%.Αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, για όλες τις παρατάξεις πρέπει να ισχύουν τα ιδία πράγματα, κατώτατο όριο εκλογής το εκλογικό μέτρο (το ποσοστό που αντιστοιχεί σε μια έδρα).

* Κατάρτιση των συνδυασμών και κατάθεση των ψηφοδελτίων μέχρι τις 30 Ιουνίου. Πέντε μήνες πριν τις δημοτικές εκλογές για την κατάθεση ψηφοδελτίων είναι πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα ( η προθεσμία για όλες τις εκλογές σήμερα είναι 20 μέρες). Το μέτρο διευκολύνει ξεκάθαρα τη διοίκηση και τον εν ενεργεία δήμαρχο.* Μείωση της ποσόστωσης από κάθε φύλο από 40% σε 33%. Είμαστε αντίθετοι σε μία τέτοια μείωση. Μέχρι κάτι τέτοιο να γίνει βίωμα της κοινωνίας, οφείλουμε να ενισχύουμε την ισότητα των φύλων.

* Πρώην δήμαρχος αριστίνδην δημοτικός σύμβουλος. Μέτρο αντίθετο στην ανανέωση των δημοτικών συμβουλίων. Πώς θα δούμε νέα πρόσωπα να προσφέρουν στην πόλη, όταν θακαλούμε τους πρώην δημάρχους να μπαίνουν στο δημοτικό συμβούλιο χωρίς σταυρό;

* Δημοτικός υπάλληλος υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος. Σε λάθος κατεύθυνση η δυνατότητα που δίνεται να είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος ο δημοτικός υπάλληλος. Θα πρέπει να υπάρχει ασυμβίβαστο.

* Δημόσιοι υπάλληλοι Δ/ντες σχολείων και υποψηφιότητα. Οι δημόσιοι υπάλληλοι με θέση ευθύνης δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι, εκτός των διευθυντών σχολείων (δίνει σαφές προβάδισμα στους διευθυντές έναντι των άλλων υποψηφίων, αφού οι μαθητές της Β' και Γ΄ λυκείου έχουν το δικαίωμα ψήφου). Αν ο διευθυντής σχολείου θέλει να είναι υποψήφιος, θα πρέπεινα παραιτηθεί από τη θέση του, όπως όλοι οι υπάλληλοι του δημοσίου με θέση ευθύνης.

* Αύξηση της τιμής των παραβόλων συμμετοχής σε εκλογές. Η αύξηση της τιμής των παραβόλων αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τη συμμετοχή, δεν υπάρχει καμία οικονομική απολαβή για τους δημοτικούς συμβούλους, παρά μόνο για τους αντιδημάρχους και τους προέδρους.

* Διάρκεια θητείας. Η διάρκεια της θητείας της δημοτικής αρχής ορίζεται στα 5 έτη, καλό θα ήταν να προστεθεί και ο περιορισμός σε δυο θητείες για τον Δήμαρχο, για να μην υπάρχει το αίσθημα μονιμότητας.

Ο νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης δεν θωρακίστηκε, έτσι ώστε να προωθηθούν οι συνεργασίες παρατάξεων για τη διοίκηση του δήμου. Και στην πόλη μας, οι υποστηρικτές της απλής αναλογικής ήταν οι ίδιοι που δεν φρόντισαν να την υπερασπιστούν και να την προφυλάξουν (μια πόλη δεν διοικείται από ανεξαρτήτους δημοτικούς συμβούλους που πρόδωσαν την ψήφο των δημοτών). Κλείνοντας θα θέλαμε να σχολιάσουμε τι προέβλεπε ο Κλεισθένης σχετικά με την ψήφιση του προϋπολογισμού «έγκυρη θεωρείται η ψήφος υπέρ μιας πρότασης..., οι λευκές ψήφοι δεν λαμβάνονται υπόψη ...», οπότε το όχι ή κατά δεν υπάρχει ως δικαίωμα ψήφου. Είναι δυνατόν να μπορείς να ψηφίσεις μόνο υπέρ;

 

Για την παράταξη "Η Πόλη που θέλω"

Ο επικεφαλής

Γαβριήλ Αραμπατζής

Τελευταία ανανέωση ( 24.02.21 )
 
< Προηγ.   Επόμ. >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB